Helgen

Japp i lördags så bestämde vi oss för att åka kl 12:50 så 12:30 var vi på stationen, vi fick reda på att det tåget inte gick förrän 13:50 så det blev lite väntande. Det var inte detta tåget som kom kl 13:50 utan det ordinarie. Sen åkte vi från stationen kl ca 14:10 eller nått. Vi åkte ganska långsamt och stannade 3 gånger typ pga växlarna. Sen tillslut så hamnade vi 1,5 mil utanför Göteborg pga nånting annat. 4 pers åkte med någons far men det fanns bara 1 plats kvar och jag och elin = 2 så vi fick vänta lite till :P
Vi hade det ganska trevligt där på tåget trots allt och vi började rulla strax efter att de andra gått av. Nu tänkte vi äntligen får vi komma fram, nedå. Tåget stannar 5 min från stationen, TYPISKT. så vi fick glatt sitta där i 1 timmer till eller nått. Vi var i Göteborg ca 18:30 eller nått.
Det var minsann den längsta tågresa jag varit med om! Men tack vare msn och internet på datorn som ja hade med mig så klarade vi oss galant!
6 timmars väntande och åkande. härligt =P

Vi hitta hotellet efter att ha gått upp för en lååång backe. Vi checka in, jag duscha och gjorde mig iordning lite. Vi drog till babars restaurang och åt lite mat och drack lite rötjut, mums!
Sen gick vi upp på övervåningen av samma ställe och drack lite öl och chilla vidare lite.
Vi tänkte vi skulle hitta något ställe som hette pusch eller nått, men det gjorde vi inte så vi drog till ett litet ställe med schlagermusik, vilket var mycket trevligt!
Det blev dans och cider och härligheter =)

Sen tänkte vi återigen hitta nått annat roligt ställe, men vi hitta inget roligare så vi drog donken och sen hem till mysiga hotellsängen. Väldigt trevlig kväll iaf! tillåmed tåget var rätt kul :P lite synd om dom som skulle till melodifestivalen bara.

På söndagen var vi lite slöa, men vi klämde ändå i oss en riktigt rejäl hotellfrukost. Det är ju så jävla gott!
Sen blev det lite jaquzzi, ansiktsmask, hårinpackning, solning och sen sushi (stavas det så?)
det var helt ok den där fiskgrejen men kanske inget jag skulle betala för bara sådär. Mamma sa att det va fisk i riset, stämmer det? fyfan.
Vi gick även på bio på kvällen "valentines day" man blev alldeles kärlekskrank och ville gifta sig med typ alla män i filmen!

Lite sammanfattat vad vi gjorde på våran härliga "komma bort" helg.

Idag var det skolan och jag kom dessvärre fram :P
tågen går ju inte riktigt att lita på.

Hepp sovdags

Ciao
hiih sötElin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0